Vedtægter for elevforeningen
- Foreningens navn er Elevforeningen for Hammerum Fri- og Efterskole.
- Foreningens medlemmer er de fremmødte ved elevmødet.
- Foreningens formål er at styrke sammenholdet blandt tidligere elever og vedligeholde og udbygge kontakten mellem medlemmer og skolen.
- Elevforeningen ledes af en bestyrelse på seks medlemmer. Bestyrelsen er sammensat som følgende: En lærerrepræsentant og fem tidligere elever/lærere.
- Generalforsamlingen afholdes hvert år sammen med elevmødet.
Generalforsamlingen skal indeholde en dagsorden med følgende pkt.:- Valg af dirigent.
- Formandens beretning.
- Kassereren fremlægger revideret regnskab.
- Valg til bestyrelsen og revision.
- Eventuelt.
- Bestyrelsesmedlemmer vælges for to år ad gangen, og det sker hvert andet år med henholdsvis to og tre medlemmer.
- Suppleanter er på valg hvert år.
- Bestyrelsen vælger selv formand, kasserer og sekretær.
- Bestyrelsen skal føre en protokol.
- Kun medlemmer har stemmeret ved generalforsamlingen.
- Bestyrelsen fastsætter størrelsen på medlemskontingent.
- Forslag til lovændring skal være formanden i hænde senest 14. dage før generalforsamlingen.
- Foreningen kan ophæves når 2/3 af fremmødte medlemmer på en generalforsamling stemmer herfor. Foreningen har ingen økonomiske forpligtigelser overfor medlemmerne i tilfælde af ophør.
- Foreningens pengemidler skal indsættes i bank på bedst mulige vilkår.
- Foreningen samarbejder med skolen vedrørende udsendelse af et årsskrift. Udgifterne fordeles forholdsvis mellem skolen og foreningen. Endvidere planlægger og gennemfører foreningen sammen med skolen det årlige elevstævne.